کد خبر: ۱۴۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
بطحایی:
وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیر دولتی تعیین شده و از طریق پرتال سازمان مدارس غیر دولتی اطلاع رسانی دقیق می شود ، ناظرین آموزش و پرورش نظارت دقیق روی اخذ شهریه ها دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمد بطحایی روز دوشنبه در آیین رو نمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: میزان شهریه تمامی مدارس به صورت دقیق در پرتال سازمان مدارس غیردولتی ثبت شده ، والدین با آگاهی کافی دانش آموزان را ثبت نام کرده و از میزان شهریه تمامی مدارس اطلاع دارند. 
وی در این نشست که در وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد ، افزود: در راستای شفافیت سازی شهریه ها نرم افزاری نیز در سایت اینترنتی سازمان تعبیه شده که والدین می توانند با نصب این اپلیکشن از میزان شهریه تمامی مدارس آگاهی پیدا کنند. 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در همه مدارس غیر دولتی نصب پوسترهای حاوی شهریه و سایر خدمات در مدرسه الزامی است. تا میزان شهریه در معرض دید خانواده ها باشد و ناظرین آموزش و پرورش مستقر در استان ها وجود این پوستر ها در مدارس را پیگیری مستمر کنند. 
بحطایی ادامه داد: موسسین مدارس غیردولتی با درک شرایط مردم باید از اخذ وجوه اضافی جلوگیری کنند. همچنین تیم هایی که برای بررسی به مدارس رجوع می کنند باید این موضوع را در نظر بگیرند تا در ایام ثبت نام با رضایتمندی بیشتر مردم مواجه باشیم. مدارس غیر دولتی به عنوان بخشی از آموزش نقش موثری در نظام تعلیم و تربیت دارند. 
بطحایی با اشاره به افتتاح دو سامانه شکایت مردمی اظهار کرد: این دو سامانه بسیار مهم می تواند پاسخگوی سریع و مطمئن برای خانواده ها باشد. 
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سامانه ثبت شکایات مردم می توانند شکایات خود را به مسئولین در زمینه تمامی نارضایتی ها منتقل کنند و نیاز است با برنامه ریزی صحیح این شکایات در مدت 10 روز رسیدگی و مراحل بررسی آن از طریق پیامک ابلاغ شود. 
بطحایی ادامه داد: سامانه تلفنی برای افرادی مناسب است که به اینترنت دسترسی ندارند و می توانند با شماره 4317 تماس که شکایات توسط اپراتور شنیده می شود. بنابراین از این طریق اقدام موثری در صیانت از حقوق مردم و خانواده ها به عمل می آید.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نیاز است این سامانه ها دقیق و در زمان مقرر به شکایات پاسخ و میزان رسیدگی به آنها را اطلاع بدهند. 
دو سامانه ثبت شکایات مردمی با آدرس mosharekatha.ir و تلفن رسیدگی به شکایات 4317 امروز (دوشنبه) با هدف ثبت و رسیدگی به شکایات مدرمی در خصوص مدارس غیر دولتی راه اندازی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار