کد خبر: ۱۴۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در پاسخ به پیگیری
در پی قطعی اینترنت در کشور و پایان اعتبار بسته‌های خریداری شده توسط مشترکین، آذری جهرمی دستور خود را در این باره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اختلال در اینترنت سراسری کشور طی چند روز گذشته، بسیاری از مشترکین دغدغه بسته‌های اینترنتی خریداری شده را داشتند که در ایام اختلال، مدت زمان اعتبار آنها به پایان می‌رسید. 

به دلیل اهمیت این موضوع و به دنبال درخواست مشترکین، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این موضوع را از اپراتورها پیگیری کرد. 

آن دسته از مشترکینی که بدون اطلاع از قطعی اینترنت، بسته جدیدی را خریداری کرد‌ه‌ بودند، یا بسته‌های فعالشان به دلیل اختلال فعلی اینترنت پایان یافته بود و یا با مسائلی از این دست رو به‌رو بوده‌اند، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، باید منتظر پایان اختلال و بازگشت به شرایط عادی می‌ماندند.

اپراتور ایرانسل مطابق با قوانین سابقش، بسته‌های خریداری شده را برای کاربران ذخیره می‌کند و از آنجا که اولویت با بسته‌ای است که تاریخ اعتبار آن قبل‌تر است، ابتدا بسته کوتاه مدت مصرف شده و سپس  بسته دوم فعال می‌شود حتی اگر بسته قبلی زودتر خریداری شده باشد. 

در مورد بسته‌های چند روزه هم که با قطعی فعلی مواجه شده‌اند و مشترکین نتوانستند به طور کامل از آنها استفاده کنند و در این چند روز مدت زمان اعتبارشان به پایان رسیده ، قرار شد که پس از پایان اختلال، مورد بررسی قرار گیرد. طبق گفته‌ها باید برآورد نهایی انجام شود و آمار به دست آمده از کل مشترکینی که  در این مدت دچار این مسئله شده‌اند، می‌تواند تاثیر مستقیمی در تصمیمات اتخاذی داشته باشد. این اصل شامل مشترکین همراه اول هم می‌شود؛ اگر تعداد مشترکینی که به این شیوه متضرر شده‌اند، قابل توجه باشد، می‌توان امیدوار بود که این مشکل حل شود و بسته‌های اینترنتی بار دیگر برای مشترکین لحاظ شود. ناگفته نماند که درخواست وزیر ارتباطات تاثیر زیادی بر تسریع این روند دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار