کد خبر: ۱۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سالاد تن ماهی
سالاد تن ماهی سالادی با چربی نسبتاً پایین است که به جهت داشتن منبع پروتئین فراوان،فیبر و ویتامین ث، یک وعده غذایی بسیار مناسب برای رژیم غذایی محسوب می‌شود.

مواد لازم:
کنسرو تن ماهی: 1 عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی: 3 عدد
پودر نعناع: به میزان لازم
فلفل و آویشن: به میزان لازم
آب‌لیمو: یک قاشق غذاخوری

ارزش غذایی:
600 کالری
 
زمان پخت:
25 دقیقه

طرز تهیه:
-ابتدا تن ماهی را 20 دقیقه در آب بجوشانید و در همین فاصله فلفل دلمه‌ای‌ها را نگینی خردکنید.
-تن ماهی را در ظرفی بریزید و آن‌ها را با چنگال ریز کنید.
-فلفل دلمه‌ای، آب‌لیمو و ادویه‌جات را به تن ماهی اضافه کرده و مخلوط‌کنید.

خواص سالاد تن
سالاد تن ماهی سالادی با چربی نسبتاً پایین است که به جهت داشتن منبع پروتئین فراوان تن ماهی و فیبر و ویتامین ث فلفل دلمه‌ای، یک وعده غذایی بسیار مناسب برای رژیم غذایی محسوب می‌شود.
تن ماهی منبع بسیاری خوبی از پروتئین و مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین‌های B1، B3 و B6 است. مهم‌تر از همه اینکه، گوشت تن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش داده و سرعت بهبود بیماری قلبی را بالا می‌برد. از طرف دیگر، فلفل دلمه‌ای موجود در این سالاد سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
به‌منظور جلوگیری از بروز عوارض ناشی از مصرف زیاد تن ماهی، توصیه می‌کنیم بیشتر از دو تا سه بار در هفته از این سالاد استفاده نکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار